iMaN OfficiaL

Selasa, 17 Januari 2012

Afraid that my heart said to stop










Hati memang susah untuk kita menduga, hati ini juga boleh membuat keputusan diluar jangkaan apa yg kita rancang, ayat mudahnya "Kita merancang tetapi Allah yg menentukannya" begitu juga Hati, sbb hati kita adalah milik Allah...Hatiku masih keliru x dapat membuat keputusan adakah aku akn berhenti terus dari menuntut ilmu dimana tmpt aku bljr sekarang ataupun sebaliknya , tetapi hatiku berkata tidak mahu berhenti karana sudah beberapa tahun aku di **** n than dah hampir nak great dah pun, tinggal lagi 1 Tahun lebih je lagi....TAPI aku masih rasa takut kemungkinan aku akn berhenti dan sambung belajar di tempat lain, siang malam memikirkan Hal nih, begitu seksanya hatiku untuk memikirkan hal nih, terasa amat pedih sangat. Dan aku bersiap sedia akn apa yang akan berlaku selepas ini...jika memang ditakdirkan aku utk berhenti belajar di **** Aku Redha, jika aku mengimbas kembali masa dahulu sebelum aku sambung belajar di ****...memang aku ada rasa menyesal sambung belajar di **** sbb bidang yang aku ambil sekarang bukanlah dri apa yang aku impikan dan seolah-olah jauh sangat tersasar dari landasan yang sepatutnya aku ambik dan kalau nak menyesal sekarang pun x de gunanya, semuanya telah dirancang dan diatur oleh Allah s.w.t dan sebagai umat islam aku percaya dengan qada' dan qadar.  Dengan bidang yang aku ambil sekarang memang mencabar diriku dan juga imanku dan walau apa jua bidang yang aku ceburi walaupun bukan dari bidang islamic aku sentiasa memohon kpd Allah agar menjaga diriku dari kelalaian dunia dan juga kemaksiatan. Dan di dalam hal ini juga aku berharap aku dapat habiskan belajar di **** sampailah great,cuma setahun lebih je lagi than lepas tuh barulah aku akan cari balik identitiku yang sebenar maksudnya aku adalah kembali kpd apa yang aku inginkan selama ini. dan aku ingin mintak doa daripada sahabat2  semua untuk mendoakan agar aku terus kekal sambung belajar yg mana tmpt aku belajar sekarang smpailah great....n than lps tuh aku harap hidup aku tidak lagi dibelenggu kekeliruan atau rasa menyesal terhadap  keputusan aku buat kelak.... teruskan perjuangan....(Berusaha+Doa+Tawakal)  insyaAllah.....

Ya Allah...janganlah Engkau tarik hidayah dariku setelah Engkau berikan hidayah kepadaku, sesungguhnya aku adalah insan yang lemah lagi hina disisiMu jadi bimbinglah aku supaya aku dapat menghadapi segala ujianMu di muka bumi ini. Amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan