iMaN OfficiaL

Ahad, 18 Oktober 2015

I'm Feeling 23!


Alhamdulillah....

Di usia yang ke-23 ini mudah-mudahan diberi kesihatan yang baik serta selalu berupaya menjadi yang terbaik. Umur 23 bukanlah awal dari perjalanan hidup namun awal dari kedewasaan diri untuk meneruskan kehidupan yang mendatang , waktu lalu mungkin you’re nothing, namun 23 tahun ni you must be something! sekarang kamu bukan lagi kanak-kanak, bukanlah juga remaja, tetapi dewasa! berusaha untuk dewasa dengan cara sikap yang lebih matang.

Buat Keluarga, saudara-saudara, sahabat-sahabat, kawan-kawan yang senantiasa ada buat ku, terima kasih kerana selalu mendampingi diri ini yang serba kekurangan, sekalipun kadang-kadang sebahagian dari mereka hilang saat diperlukan, namun yakin ukhwah@ikatan yang terjalin itu takkan terlerai dek berjauhan. Ia serba sedikit mengajar diri ini lebih dewasa dan matang. Kematangan seseorang itu pasti tahu menghormati hadirnya orang lain sekalipun mereka tidak pernah ada buat kita.

Akhir Kalam...

Selamat Ulang Tahun Yang Ke- 23 untuk diriku, and special thanks to my mom 'Pn. Rafiah Binti Said' and my dad 'En. Ismail Bin Ibrahim' kerana melahirkan dan membesarkan anakmu ini.

"Ya Allah diusia ini juga aku masih memerlukan Doa-doa IbuBapaku untuk mengiringi setiap perjalananku di Dunia ini untuk mendapat restu,berkat dan redha mereka demi meraih RedhaMu. Oleh itu Ya Allah, Engkau panjangkan umur mereka untuk aku terus berbakti kepada mereka, Dan kurniakanlah aku ketenangan, kekusyukan beribadah, segala kesederhanaan dan kerendahan hati tanpa berhenti menghulur kasih pada insan-insan disekelilingku, pimpinlah tangan hambaMu ini, pimpinlah hati hambaMu ini, pimpinlah langkah hambaMu ini agar sentiasa berpijak di atas jalan kebenaran. Ya Al Quddus... sebagai hambaMu yang hina dina, aku takkan mungkin mencapai sempurna, tapi kasihanilah aku, bimbinglah aku sentiasa agar aku mampu meniti titian siratulmustakimMu dengan tenang dan mudah tanpa cela.

Terima kasih Ya Allah atas segala takdir yang telah Engkau tentukan untukku. Engkaulah Ya Maha Besar... peliharalah aku agar terus berpegang teguh pada taliMu.

Terimalah permohonan hambaMu yang sedang bermusafir untuk menuntut ilmu di bumiMu ini Ya Al Mudzill.

Amin Ya Rabbul Alamin. "


By : Muhammad Imaduddin Bin Ismail





Tiada ulasan:

Catat Ulasan